Finnes det én beste løsning på «lettlest»?
Nei. Riktig løsningsord avhenger av antall bokstaver og bokstavene du får fra kryssende ord. Start med å filtrere på lengde, og velg ordet som passer best til betydningen i ledetråden.
Hvordan velger jeg riktig løsningsord?
Start med antall bokstaver, og bruk kryssende bokstaver for å luke bort ord som ikke passer. Hvis du fortsatt har flere alternativer, velg ordet som matcher betydningen i ledetråden.
Betydning av «lettlest»
Dette er den mest relevante betydningen av «lettlest» fra ordboken.
na
Hvorfor får jeg så mange løsningsord?
Mange kryssord bruker korte og generelle ledetråder. Da kan flere løsningsord passe. Når du filtrerer på antall bokstaver og bruker kryssende ord, blir listen raskt mye kortere.
Tips hvis du står fast
- Prøv en kortere eller mer generell ledetekst.
- Bytt til en annen lengde hvis du er usikker på antall ruter.
- Se etter alternative betydninger av ordet.
- Bruk synonymer som nye innganger til søk.